Hästliv är farligt

Somliga menar att all publicitet är bra publicitet, något jag inte helt kan hålla med om.
Visst är det bra att ridsporten syns MEN jag är inte helt säker på om detta var det bästa tidningen Ridsport kunda sätta på sin första sida?



Min första undran var, vad tänker en vanlig "Svensson" som ser detta överst i tidningsstället? Tänker hon eller han att "Oj, ja de där hästtjejerna är verkligen tuffingar som håller på. Det är minsann inte bara gullegull"
Eller tänker dom "Jaaaa! Det är det jag alltid sagt, hästar är livsfarliga. Min dotter ska aldrig få börja med ridning. Dom borde inte få vara i närområden"

Kan ju få så otroligt olika utslag med en sådan rubrik. Vill vill ju såklart ha så många nya talangfulla ungdomar som möjligt inom sporten. Önskvärt är dessutom att hästsektorn ska bli en allt större näring och ge ännu fler jobb.
Visst är det bra att åter påpeka faktumet att det är levande individer vi har att göra med, säger alltså inget negativt om artikeln. Bara funderar kring vad de oinsatta tänker.
 
Vad tror ni om detta?


Kommentarer
Postat av: Chris

Jag tycker att Tidningen Ridsport skulle ha haft bilden och rubriken på sida 4 blir det väl? I alla fall efter innehåll osv (som första artikel) samt någonting mer neutralt på första sidan som ändå lockar ridsport utövare att läsa tidningen.

2010-06-10 @ 18:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0