Motivationen tillbaka

haha, en veckas sjuklighet kan verkligen sätta fart på en. När jag äntligen är på benen så är det full spätta igen och bäst av allt - jag är motiverad. Ridningen har jag ju inte saknat någon motivation i direkt men allt annat har lixom hamnat på släp. Men igår plockade jag till och med av spröjsen på fönstrena och rengjorde dem och putsade utsidan av fönstrena.
Känner mig dessutom förberedd inför helgen och den kommande utställningen som vi i GavleRacing arrangerar i samarbete med Älvkarleby kommun. Hoppas bara på att vädret är med oss. Förra året hellregnade men alla utställade som kom var helt underbara att ha o göra med trots att man kunde drabbas av mindre humörsvägningar när allt bara var blött.

Och i onsdags hade vi i KRK träning med Maria "Ia" Eriksson. Alla verkade nöjda och tyckte att det gav något - toppen. Själv hamnade jag på läktarplats från början till slut och inspirerades därifrån. Skulle egentligen ha varit med och ridit men eftersom Spaniz fick vilovecka medan jag var sjuk så har jag lite häst att plocka ihop innan man lägger pengar på att träna för någon. Hittils har vi kört lösgörande och enklare arbete för att gunga igång den stora kroppen. Igår först satte jag honom något mer på rumpan. Tänkte som bakdelsvändning och fattade glp, höll kvar bakdelen som på en vändning/arbetspiruett och ner i skritt. Några skrittsteg och sedan glp igen utan att han springer iväg utan ska vara kvar med mig på vändning och trampa till.... helst studsa lite, men alldelels för mycket begärt tyckte Spaniz ;)  Han presterade lagom tyckte jag för att vara i det här läget =) Bra övning då man själv hela tiden kan hålla koll på alla kroppsdelar resp. göra häst uppmärksam på hjälpernas inverkan.

Annons till uställningen. Hittade en kul "waterbrush" till PS som jag använde mig av för att knyta den samma med Fallens Dag och allt vatten som är kring vår utställningsplats ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0