Frysna

Mer snöööööööö.... jag tröstar mig med som mamma alltid sa till mig när jag var liten " Den här snön kommer bara för att hjälpa till att ta bort den gamla". Alltså har vi snart sommar! ;)
Trots att hästarna inte kom ut förräns 13 idag så står Fille redan vid insläppet och undrar om det kanske inte är dags att jag kommer och räddar honom från blötsnö och svält. Ja han åt ju faktiskt upp sitt hö för 2 timmar sedan......

Själv försöker jag få i mig en kopp kaffe.... jag lyckades på nåt vis göra det alldeles för starkt..... laddar inför dagens gym pass. Får se om jag hinner med coren annars kör jag på med maskinerna och de fria vikterna helt enkelt. Skönt nu när smärtan i foten har släppt oxå behöver inte stå och bita mig i läppen varje gång jag lägger vikt på den.

Har gått ner 3 kg nu och har blivit mycket starkare på ganska kort tid ändå. Men har fått upp motivationen rejält och vill hellst gymma varje dag, de dagar jag inte hunnit med gym har det blivit långprommis och tunga övningar på vardagsrumsgolvet *pust*. Dricker mest vatten numer, kanske ett glas cola på lördan men försöker ha koll på kosten.  Körde bodypump i torsdags för andra gången. Orkade hela passet den här gången och kändes dessutom som om jag mesade lite med vikterna trots att jag hade ökat på från första gången. Ska lägga på lite till nästa gång ;) Kanske blir det en sväng i solariet idag oxå.... min kropp behöver det känns det som, fryser som en kinesisk nakenhund i vårsol ;)

Btw...gårdagens lösgörande pass med Spaniz kom right in time tror jag. Lite stelt i början men fick igång bakben och rygg rejält efter 30 min med div övningar och pauser. Tänkte inte så mycket samling utan ville bara att han skulle vara ärlig frammåt. Och jag kunde därmed träna på att vara lite mer passiv och inte 150 % aktiv utan låta honom göra jobbet. =) Kände på nåt byte i slutet av passet.... dom satt.

Så idag var det lite samma upplägg som igår, men töjde på gummibandet lite mer. Samla ihop - trava på - samla ihop - trava på - öka - samla ihop. Jättefin frammåtbjudning fick jag i glpen efter tempoväxlingar och förvänd glp med öppna längs långsidorna. Snärtig i bak och med vilja att komma fram men ändå i väntan på mig och mina kommandon...... bytena satt med andra ord som smäck! Jag skrattade mig genom en serie med byten i vart fjärde. Ville inte riskera att sabba känsla och hans självförtroende med att gå ner i vart tredje när det äntligen börjar funka igen. Nu skakar vi av oss den där osäkerheten tycker jag ;)





Kommentarer
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jag hoppas verkligen inte att vi får mer snö nu för det är galet hur mycket snö vi har uppe i norrland!

2010-03-24 @ 10:13:26
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0