Bra jobbat P

Ja, det tycker jag faktiskt. Red, pluggade, tele intervjuade och skrev reportage igår =). Blev nästan klar med texten till Golf reportaget faktiskt. Och kom en bra bit i Ridhandboken. Gör ju min examenskrivning för C-tränarutbildningen på måndag. så fram tills dess kanske jag skriver lite extra om varför jag rider diverse övningar osv. Viss tentaångest kryper sig på. Kanske mest för att det är ett ämne man tycker att man behärskar. Idag ser schemat ut ungefär densamma.
Fodrade hästarna, tagit hand om lite blommor och gjorde frukost. Sen blir det rida, jobba och plugga.... det evigt rullande hjulet.

Förresten jag har eventuellt fått ett sommarjobb =) Blev så glad igår när jag läste mailet, men inget är klart ä n då företaget redan hade tagit in en annan. "Men det kanske gick att ordna ändå" - håll tummarna!

Idag ska Spaniz och jag jobba på lite skolorna: bogen in, öppna och sluta. Det i syfte att mjuka upp, rakrikta och göra honom mer genomsläpplig. Då har jag alltså en chans att förbättra trav- och galoppökningar och det är ju i traven främst vi har lite problem just nu. Ett riktigt balans- och styrkepass allstå då vi rider den i samlad trav eftersom man dessutom har så goda möjligheter att påverka inner bakben bättre och få det att trama in under hästen. Han måste bära kraften mer på bakbenen alltså, vinkla sig mer i både höft, knä och has. Ouff - kan jag höra Spaniz tänka redan nu haha.


Här är en bild på Anna och hennes fina Knaster i en sluta under en träning för Maggan.


Kommentarer
Postat av: Ankie

Perfekt bild då! Han är ju helt rätt i huvud å hals precis mot dig... Sådana bilder kan jag sitta å titta på i eviiiiigheeeeeter!



Fler sånna asså!

kramar

2010-05-06 @ 20:01:44
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0