Tävlingen i Fagersta

Fösta utomhustävlingen avklarad för i år. Vilket dessutom var första på sisdär 2 år tror jag. Klassen var åter Msv B4 och resultatet blev helt klart mer än godkänt. Under framridningen jobbade vi mycket med lösgörande arbete då Spaniz blev spänd och stark. Gällde att få tillbaka den goda ridbarheten. Galopperade lite i lätt sits och gungade loss store brun innan jag satte mig ner och samlade ihop min stora vackra valack. Glp-trav övergångar för att han skulle släppa till ytterligare i ryggen och släppa ner mig djupare i sadeln för att kunna  påverka bättre med hjälperna. Kändes spänstig och fin när vi så gick in på banan. Blev lite stark nångång men kunde rida oss ur det, INGA taktmissar i travökningarna denna gång - äntligen. Han stod still i halter, visade fin ryggning... har tränat massor på dem senaste tiden. Enda som stör mig är att han vägrar sätta bytena vä-hö på banan. Jag red hela programmet himla bra måste jag erkänna och gav honom verkligen förutsättningarna för att lyckas, ändå blev det jämfota vä-hö. Från hö-vä visade han luftiga och fina.
Frustrerande när han gör dem hemma och på framridning... men men men öva öva öva öva.

Jag hade inga förväntningar med det varierade startfältet som var. Men en 2:a placering blev det på 63%!!!
Jag lever fortfarande lycklig på det, är i värsta ruset om jag ska vara helt ärlig. Det var en sån kick!
Tog mig in mellan två hästar som båda gått upp till Intermediaire I :) Varav jag tidigare levt lycklig på att varit tvåa i msv b4 endast 8 poäng efter den häst som nu kom trea, med fyra poäng mindre än mig. hihihihihi

Domaren har sett oss förr och sa dessutom att hon tyckte Spaniz blivit mycket starkare och kommit upp sig i formen. Tredjeplacerad sa också under framridningen att hon tyckte att han biffat på sig. Om jag är glad?! You bet!!! Då är det bara inte önsketänkande och inbillning i min egen hjärna ;)

Hjälpte Elsa igår med sin ponny och håller alla tummar för att det går bra idag när hon gör första starten med nya ponnyn i en Lc. Själv ringe jag och strök mig från egna tävlingen. Tänkte suga på detta resultat över helgen och min födelsedag. Sen nollställer och laddar vi om till nästa helg.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad kul! Grattis!:)

Nettan fortsätter hosta, tydligen höallergi och eftersom hon är allergisk mot hösilage oxå så blir det lite svårt "/

Eftersom det är vår första tävling på över ett år imorn så hade jag tänkt börja med LC som förklass och sen en LB.

2010-05-29 @ 11:08:23
URL: http://menuette.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Så duktiga sååå :)<3

2010-05-29 @ 21:21:53
URL: http://claessonfanny.blogg.se/
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Åhhh GRATTIS :o) Hääääärligt!

2010-05-30 @ 10:44:29
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Bambi

Grattis! Vad roligt att det går så bra för er och att all träning ger resultat. :) När är nästa tävling?

2010-06-01 @ 09:58:30
URL: http://bambisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0