Galopp galopp - byt

Här kommer filmen jag lovade er. Med fokus på galopp och byten. Gjorde en liten skojjig sak eftersom jag blev så glad efter träningen. Han kändes framme för skänkeln och lösgjord, kände att jag verkligen kom ner på honom och kunde rida. Ett par av bytena är i uppvärmningsläge därav de ngt olika formerna. Några byten blir lite svajiga men det är troligen mest för att jag är övertydlig till Spaniz eftersom jag "badley" vill att han ska sätta dem och visa Maggan att han kan om han vill. Så svajeriet är inget jag är oroar mig över. Gäller bara för mig att se hela linjerna som jag rider på och verkligen rama in honom. Det är sånt jag kan känna på under veckan och mot speglarna. Överlag ligger mycket rakriktning i fokus just nu. Är ett måste om vi ska komma vidare i samling och schvung. Då kan inte bakbena trampa 1 cm utanför frambenen ju utan måste in under magen! =) Jobbigt säger Spaniz. Ja jag kan ju babbla på hur mycket som helst om skolor, analyser och kritik om den egna ridningen.... meeeen som om ni skulle orka läsa?! Hojta isånna fall =)




Kommentarer
Postat av: enewe - satsande dressyrryttare'

sv: tackar! Din blogg är också fin =)

2010-05-04 @ 17:55:03
URL: http://enewe.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

ja görkul! och bilder lär det komma massor när han väl dykt upp ;)

2010-05-04 @ 21:48:35
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0