Snälla hästar


Träningarna med hästarna har gått finemang nu i dagarna. Spaniz har tränat på galoppiruetter och seriebyten, ja vi var faktiskt nere och lekte på 1:or. Men mer än fram och tillbaka blir det inte ännu, haha, hänger lite ihop med att jag inte hinner med riktigt. Jag måste lita på att han sätter dem rent och inte invänta bytet för att känna om det blev det elller inte... för då e jag ju redan ute ur leken. Men men, nu gör vi detta mest för skoj skull och för att han ska ladda lite bättre och inte veta vad som kommer här näst.
Idag fick han däremot busa i skogen lite. Nya tag i morn.

Fille hade busdag i skogen igår och träningsdag idag. Körde lösgörande arbete med bogen in och skänkelvinkningar. Tränade skritten, samlingen och bakdelsvändningar. Både kvarts vändningar och sedan hela.

Sen har det pysslats i trädgården, rensats bland rosenbuskar och plockat ogräs på uppfarten.
Ville bara lämna en liten rapport från oss innan jag däckar =) En späckad vecka väntar!

En liten bild på Fille i väntan på att hans matte ska dumpa kameran och hämta käket istället.


Kommentarer
Postat av: Ankie

Men hallå man kan ju inte bara lämna oss med "en späckad vecka väntar" med vaddå?????? ;)



kramar

2010-05-22 @ 06:36:40
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Elin

Hon hostar mest när man rider. Igår lät det som hon skulle dö när jag travade av henne, och då hade jag ändå bara ridit i 40 min... Man blir lätt en lite paranoid hönsmamma:P



Jag längtar tills jag oxå kan göra byten, som ni! Tihi just nu byter min pålle när hon inte ska, speciellt om man rider snett igenom:P

2010-05-22 @ 11:00:48
URL: http://menuette.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0