Torsdag = Tävlingsdag

Japp, känns smått märkligt men även himla kul med en kvällstävling i regional form. Ni får vackert hålla tummetåttarna för oss. Blir första starten utomhus för i år, känner mig lite nervös över det faktiskt.

Veckan har bjudit på både bra och dåliga träningsdagar. *pust* Som jag skrev förut så kände jag under söndagens utepass att jag skulle få lite att arbeta igenom under måndagen. Traven kändes ändå förvånansvärt bra även om han högg tag i högertygeln till och från. Hade ett himla sjå att få det ur systemet under passet och jag fick faktiskt ge mig innan han blev allt för trött. I galoppen tränade vi på att bibehålla energin i samlingen och på att få honom att vinkla sina bakben lite mer. Tränade inte på det allt för länge eftersom jag vet att det tar hemskt på bakbensmusklerna på honom. Ändå vart det troligen för mycket... uner tisdagens pass var galoppen nämligen heeeeelt värdelös. Loss och fin i sidorna iaf så det där högerhugget hade vi vackert jobbat bort. Men URK vad jag kände mig smått panikslagen med bara en dag kvar innan tävling. Hem och linimenta, massera och pyssla. Tog med mig mamma ner till ridhuset igår så hon kunde peppa lite. Som tur var hade träningsvärken släppt för Spaniz. Kände att han ville spänna upp sig i nacken men arbetade redan från skritten med att ha manken som högsta punkt. Joggade kravlöst och ställde resp. böjde igenom honom i sidorna på stora voltspår. I galoppen stod jag i lätt sits till en början och lät honom bara galoppera på längs hela ridhuset. Väl nere i sadeln sedan kändes han otroligt fin! Vi fick till och med fram ett par travökningar med tryck. Bytena satt och han samlade sig fint i öppna och sluta. 

Så som sagt, håll tummarna för oss ikväll, vi behöver all stöttning vi kan få! 
Kommer gå bra eller rent av fördjävligt, finns inga mellanresultat idag tror jag..... iiiiih!




Kommentarer
Postat av: Catta

Håller både tummar och tår! :) Kramar..

2010-05-27 @ 11:59:06
Postat av: Ankie

Samma här!

2010-05-27 @ 13:29:50
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

Men GRATTIS, fy f-n va duktiga ni va då!!!!!! Tom det vi pratade om att du ville vara 4 poäng i närheten av ett visst ekipage slog ni.... va va va hur känns det???????



Massa stora långa kramar!

2010-05-28 @ 07:08:54
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0