Tierp

Igår var det så åter dags för tävling denna gång i Tierp och klassen MSV B4, ledsen att jag inte updaterat innan ;) Känslorna inför tävlingdagen var gaaaanska blandade kan jag säga. Ena dagen kändes det som om jag bara ville stryka mig för inget funkade och nästa var jag helt lyrisk och kunde knapt bärga mig för han var så sjuuukt fin.
Väl på tävlingsdagen kändes det ok under framridningen. Han gick och spände sig lite för saker runt i kring, ville gärna titta ut i skogen eller på den märkliga banken mitt på banan.... Men jag kände mig nöjd med mig själv för jag tänkte och löste problemen som dök upp precis som hemma. Bytena som han gjorde 8:a mässiga dagen innan började han åter att kruxa med men gjorde fina efter uppmjukande övningar där han blev tvungen att sätta sig mer och behålla energin.
Inne på banan slappnade han av iaf och kände sig trygg. Men kände att jag tappade frammåtbjudningen lite, blev som om att han pustade ut. haha Vi fick betalt för det vi gjorde bra och vi fick sota för saker vi gjorde mindre bra. Hade allt från en 4:a till många 6 och 7:or och en 8:a. Jag var nöjd med bitar i prog och såklart mindre nöjd med andra. Resultaten blev iaf 64,565% och vi slutade på en placerad 7:e plats. Blev så oerhört glad så ni kan banne mig inte fatta. Hade några tunga namn framför mig, Galliano vann med sin nya junior ryttare.
Det här var en stoooor klapp i ryggen för min del och jag vågade åka hem och anmäla till nästa tävling ;)

 

Spaniz pärlband med knoppar
 

Hellre vit rosett än ingen rosett ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0