Min tid är lika mycket värd som din tid

Jag är en snäll människa, ibland kan tyckas kanske lite för snäll. Men när man tror att man kan utnyttja det så blir man snart varse. Och är man så jäkla dum och inte fattar att man förstör för andra när man inte kan ta till sig info då kan jag "go crazy".
Det fick mina kära gruppkamrater till PM-arbetet i fastighetsrätt bevittna ikväll. Igår var insändningsdag av samtliga PM som ska redovisas i helgen på våra föreläsningar. Eftersom intresset för rättsfallet i vår grupp varit ganska svalt förutom hos två av oss (av fem), så tog jag på mig att göra det som finally återstod att färdigställa i arbetet och skicka in det. Massa korrigeringar, rättningar och efter att åter ha studerat lite i böckerna kunde jag lägga till ytterligare en och annan åsikt om fallet i våran slutanalys. Skickar in arbetet på kvällen - först till läraren och sedan gruppisarna.

När jag kollar min skolmail på sen em idag, så har jag fått svar från läraren som skriver: "Hej" Och tack igen, jag har redan fått ett ex av erat PM". .........huuuuuuum hur skulle det kunna gått till, gruppisarna var de sista som fick färdiga versionen.... om inte! Skyndar mig ut på skolans "Blackboard" där våra PM ligger för granskning av resterande kurskamrater. Och tront på faaaan att det är det ofärdiga arbete som ligger där.
Som tur är var min lärare lika snabb på mailen som mig under kvällen så PM:et har bytts till det färdiga.
Efter att ha luskat ut sedan längesedan hur mina gruppisar är till sätt och tänk kunde jag inte längre hålla mitt trevliga leende och hurtiga attityd uppe längre. Om något är oklart så frågar man väl? och har man varit så jäkla ointresserad av ett arbete tidigare, varför tar man då plötsligt eget intiativ och skickar ett arbete som man inte ens har gått igenom med ABC!!!!!!!!!!

Min tid är lika värdefull som någon annans - respektera!


Jag är oftast go, glad och bjuder gärna på mig själv. Jag är däremot ingen betjänt eller Ja-sägare.


Kommentarer
Postat av: Ankie

Du å jag är de blonda bitcharna! Och jag blir skogstokig när de i gruppen kläcker ur sig kommentarer som "du är så duktig" osv. Det är inte det jag är ute efter utan jag vill ha reaktioner, gör något. idioter! varför kan man inte få jobba med några likasinnade?



kramar

2010-11-13 @ 07:37:07
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0