Fredagsmys!

Jag är den som gärna håller mig ifrån matlagning om det är så att jag har en chans att slippa, vilket jag har mest hela tiden. Per är snäll som tar den biten eftersom jag mest bara känner mig stressad över att jag ska hinna det oxå. Men ibland.... alltså väldigt sällan, tar jag på mig uppgiften att fixa nåt i köket. Och varjegång så gör jag jordens projekt av det, kanske är det dörför jag flyr när jag kan? ;) När jag ska fixa mat så vill jag gärna laborera lite och göra oss något extra smaskigt. Den här gången blev själva middagen simpel i form av kyckling, ris och currysås. Sen däremot blev det snacks i form av marinerade kräftstjärtar som man sedan grillar på lite och serverar med en lime- och honungsdipp. När det var dags att landa bakom datorn för att kolla på livesändningarna från VM och hålla tummarna "Roffe" så plockades dagens höjdpunkt fram. Ja, ni vet ju att jag är ett efterrättsfreak så jag hade gett mig på att göra Pannacotta med limemarinerade hallon - otroligt gott!






Kommentarer
Postat av: Catta

Men hur gott såg inte det där ut då! ;)

2010-10-10 @ 20:28:24
URL: http://catarinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0