Rapport =)

Idag känner jag mig lite mer i gasen än vad jag gjort under ett tag nu - skönt. Vet inte om det är höstdepression eller annat. Är ju inget fan av vintern så bävar mig redan för vad som komma skall *brrrrrrrrrr* Tur man har ett varmt stall åtminstone, synd bara att man inte kan rida inne i det :P
Pysslat i stallet och varit inne för lite morgonkaffe och smörgås, nu är det dags att dra ut och rida. Ska fortsätta samma arbete med Spaniz som igår. Dvs lösgörande och få honom att vilja trampa på frammåt, tänka lite mer frammåtmarch lixom. När jag känt att jag haft problem att få ihop honom så har det ju blivit mycket övergångar och tempoväxlingar. Vet inte om det fastnade i skallen på honom för nu lägger han självmant ner tempot ett par steg efter att jag drivit på honom så kändes som om man fick fylla på bensin hela rackarns tiden. Satt och var hypernoga igår med att inte fastna i nåt kläm och knipläge med skänklarna bara för att hålla jämn takt. Utan verkligen lägga ben på när det behövdes och sen väck... i slutet släppte det tack och lov! Han kom igång och gungade riktigt bra genom ryggen, sökte sig neråt och bar sig själv. Hoppas vi kan fortsätta där idag med fler övningar.

Fille sköter sig riktigt bra. Dessutom har han gått ner i vikt, hurra! Han har verkligen käkat minimum nu ett tag och fått tagit sig an varierande pass med  kondis, balans och styrketräningar. Det verkar så ha gett resultat. Nu skulle han behöva en snaggning däremot.... man får väl kanske ta och kika på en bra och billigare modell av klippmaskin. Nån som kan rekomendera någon??? 


Snart är vi fullt påpylsade igen


Kommentarer
Postat av: Ankie

Min stallgranne köpte en på typ Jula för strax under 1000-lappen och den fungerade utmärkt. Skulle köpa en sådan själv om jag va tvungen just nu "lånar" jag sambons de lava clipper för 7 papp... Lite väl dyrt.



Va d stövlar, ny kavaj kanske en hjälm osv i kartongerna? Tell us!



kramis

2010-09-22 @ 19:24:46
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0