Sådan husse sådan...

Fredag - Efter att ha ridit busarna och redigerat de sista bilderna åt familjen S var det dags för härligt kvällspass i skolan - sicken kick off! Från 17,15-20,30 satt vi och kliade oss i skallen.  Enda som man tyckte var trist fakstiskt var just att bland rushen på motorvägen såg jag bara folk i sina bilar som såg såååå avslappnade och glada ut. Helgen var kommen och den skulle minsann firas. Själv är man påväg bort från familj och hem för att trycka in sig i ett klassrum med en bunt främlingar, jaikz! Faktum är ändå att ämnet intresserar mig verkligen, läser för tillfället fastighetsrätt och i morn börjar jag min fastighetsvärderingskurs. 
Lördagen fortsattes i fredagens anda, nämligen med skola mellan 10,15-18,00. Gissa om vi var smått mossiga skallen när det var dags för hemfärd. Tur att Per kom in och lunchade med mig så man fick massor av ny energi att orka em med ;)
Söndagen, förvisso har jag sjuuukt mycket att göra, därtil känner jag ett jättesug att plugga - fruktansvärt märklig  känsla. Men efter ett tele samtal från mamma bestämde jag mig för att försöka koppla bort alla måsten. Efter att ha varit borta mest hela helgen kändes det helt rätt att åka med mamma och Per på hundutställning. Otroooooooooligt skönt var det och superskoj. Det är väldans längesedan vi var ute men ändå så dök ett par välkända ansikten upp.
Per och jag har ju grubblat på hund ganska länge. Kommer väl inte köpa nåt förräns om nåt år, men vi har velat mellan ett par olika raser i hyffsat samma storlek. Vi vill ju ha nåt som kan hänga med på det mesta, lätt att vårda och inte behöver en heldags hårvård så snart det är baddags. En som är lydig och älskar sin familj. Det har grubblats i massor kan jag säga...... men så på utställningen så fastnade vi för en underbart söt liten tös som inte alls tillhör någon av de raser vi ens funderat på. Kanske har vi hittat vår ras för det bara klickade till - cocker spaniel. (På bild dock en Kungspudel med lång meritlista)


Kommentarer
Postat av: Ankie

En cockis skulle passa er utmärkt tror jag. Busiga å glada men keliga som attan om man känner för soffläge en dag. Funkar bra med hästar oxå vad jag vet. Skulle matcha era fyrbeningar perfekt haha.



kramar

2010-09-07 @ 11:46:14
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Perra

Om fille får bestämma skall den vara vit och inte kunna bära in tidningen, utan äpple från trädgården till hästhagen =)

2010-09-07 @ 21:31:08
Postat av: Ankie

haha helt rätt Fille, Spaniz då får han ngt ut av den? Det får ju inte bli orättvist...

2010-09-08 @ 08:12:57
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0