Livet med ett par "termobrallor"

Jag har letat förbrilt efter mina termobyxor utan framgång. Kanske var fröken "kan vara bra att ha" så duktig i våras att hon faktiskt slängde dem eftersom det i stort sett går åt ett par per vinter. Jag minns faktiskt inte ens i vilket skick dem var i vid ingången av maj månad. Ja, det är väl nästan ungefär så länge som jag kan tänkas använda dem, inte varje dag... men det kan ju vara lite blåsigt osv ;)
Och man kan ju undra varför jag så hysteriskt letat efter dem nu då det faktiskt inte varit särskilt kallt alls, men vetskapen om att det står december på min kalender får mig att huttra lite ;) Så igår på väg hem efter att ha köpt gran och lite pyssel så stannade vi till på Hööks för att köpa mig ett par nya termosar. Tycker CRW´s termobyxor är bra. Avtagbara hängslen, höga i midjan, hel skott, reflexrand längs benet och dessutom bra pris. Sitter bra såväl under stallarbete som på hästryggen =)
Folk tycker jag är jollig emellanåt med mina lager av tröjor och undrar hur jag ens kan träna med termosarna på. Men jag rider iaf bättre med värme i kroppen än stelfrusna lår som jag inte känner av. Tycker det är jättejobbigt när jag inte känner vad jag gör, vet att man gett signal från hjärnan men man vet inte hur hårt impulsen påverkar på hästen. Nej, tacka vettja termosar - min HISS! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0