Dagarna som dagarna, som dagarna som var......eller.....

Tänk att det snart redan är ett nytt år! vart tog egentligen 2011 vägen?
Och vart tog all snö vägen... helt galet att det är december och i värsta fall än så länge -7 grader men mest 0-gradigt eller +. Inte mig emot dock =) Jag fick dessutom en ny vinterjacka för stallet så jag myser gott i den. Fast min gamla KL jacka får hänga med ett tag till, som tex dagar som denna när det regnat ;)

Lilla missen, även kallad Tiiiger nudå, har varit på utflykt. Hon försvann förra tisdagen vid 16.30, när hon ff inte var hemma på onsdagmorgon hade jag en smärre kris. Sagt det förr och säger det igen - jag är ingen kattmänniska, just pga sånt här. Tänkt om hon blivit påkörd och krypit undan någonstans, tänk om hon blivit instängd, tänk om räven tagit henne......På torsdagen försökte jag mest bara intala mig att hon åter fått energi och orken att leta sig tillbaka till sitt riktiga hem och nu låg förnöjt i sin mattes knä framför en sprakande brasa.
I måndags visade sig dock att så icke var fallet. När Per och jag kommer för att ta in hästarna så ser vi en bekant figur ute tillsammans med en av våra grannar. Lite beklagande berättar han att missen firat julen i hans snickarbod. Gissa om det var lycka från bådas håll när vi fick syn på varanda - lilla Tiiiger och jag. Nu kan vi på nytt börja leta efter rätte ägaren =)

Fille och Spaniz gör bra ifrån sig, trots lite sparlåga på träningsfronten under några dagar efter jul har de visat sig riktigt fräsha och fina under de två senaste dagarna i ridhuset. Enda trista med att snön försvann är ju att min kondistränarsträcka rök igen. Så i morgon får vi satsa på simpla sköna uteritter, i ridhuset tar vallhundarna och fåren över under förmiddagen. Får må va söta men tyvärr håller Spaniz inte helt med, han freakar lite som när han pejlat in en kossa på radarn och tyvärr så luktar dem väl båda ladugård så för säkerhetsskull så håller vi oss helt och hållet därifrån i morn .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0