Åksjuk

Förmiddagen ägnades i skolan, visades sig att våran grupp varit rätt brighta och satt alla förutom ett rätt. Den taxerade förvärvsinkomsten skiljde sig totalt bara 100 kr från facit. Men jag ska bespara er och förklara varför man tydligen gör den typen av reducering som vi failade på.
Sen var det raska kliv mot busshållsplatsen så jag skulle hinna med bussen. Inte alls något bussfan - inte det minsta. Inte kan jag påstå att det är nåvidare billigt heller. 60:- kostar min resa som tar dubbelt så lång tid med buss som den gör med bil. Och med dieselbeemer som vi har nu som knappt drar nånting så var det väl nästintill dubbelt så dyrt dessutom.... ;)
Knölfullt på bussen och hamnade långt bak. Hade en kvinna som satt bakofram, där man kan ha barnvagnarna, snett mitt emot mig. Kändes som om hon satt och analyserade mig uppefrån och ned. Nästan så jag vart sugen och fråga om hon kom fram till nån slutsats, jag menar det kan ju vara intressant och veta hur någon som aldrig sett eller pratat med en uppfattat en på sättet man klär sig, rör sig och beteer sig. Det gjorde iaf att jag inte riktigt kände mig bekväm med att stirra längs gången för att kunna skymta en väg där framme. Hon som satt bredvid mig, mot fönstret satt och läste någonting varpå jag inte heller ville försöka stirra mellan hennes papper och näsa. Då kanske hon trodde att jag i min tur stirrade på henne eller smygläste hennes texter. Ni förstår vilka problem jag hade! Åksjukan kom som ett brev på posten när jag försökte fördriva tiden med mobilen. Suck!
Just nu är jag väldigt, väldigt benägen att få hem den gamla vinterbeemern. Men som det ser ut just nu så får jag nog vänta till på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0