Får den plats?

Helt överraskande står KIA Motors för dagens garv. Vet inte om det är någon mer än jag som har noterat att vägarna kryllar av deras nya "Sportage", en av de första modellerna ur deras nya designprogram. Jag tappade räkningen under förra veckan när jag åkte från Stockholm city ut till landet utanför Gävle. Den sista jag såg svängde upp från grannvägen. Deras marknadsföring so far verkar stämma bra faktiskt - fungerar lika bra i stadstrafik som på landsväg. Antingen har de skickat ut varenda säljare i den här modellen eller så har den fått ett jeklarns genombrott. Givet att jag blev nyfiken att kika lite närmare på den, genom hemsidan till och börja med. Och det var här garvet kom. "Vad får plats?" kanske är lite smått larvigt men dom gör det ändå med sådan självdistans och säkerhet att det blir roligt. Säljarens två undersåtar har en väldans rar om en så dålig hantering av djur, men man kan ju inte tvinga en sköldpadda att springa snabbare än vad den själv vill ;)
Kan konstatera att om man tar hunden med sig för provkörning så gör man nog bäst i att packa in den själv i bilen heller än att låta säljarna hålla i den för en stund - hunden skulle garanterat ta en promenad med vederbörande säljare. Givet att alla som jobbar på KIA är som dem i reklamen ;)




Inte skulle väl en ponny banga att hoppa in i bilen för en tuss hö och lite havre......


eller......... nähepp! Fördomar om att alla ponnier är mattokiga sprack bestämt här ;)


Kommentarer
Postat av: tilda

Hej! Vilken superfin blogg du har! Jag följer dig på Bloglovin och skulle bli jätteglad om du vill följa mig också :)

2011-03-01 @ 13:11:32
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0