quicky

Nästan mitt i ännu en vecka och jag vet knappt om att det har varit helg, eller har det?! Så jäkla mycket att göra nu så det finns ingen uppdelning i mitt schema just nu känns det. Det är både roligt och jobbigt såklart. Det tär på en i längden så är det bara. Men som alltid - jag kan känna mig däckad, men golvad det blir jag aldrig!
I helgen var det bla Maggan-träning och vi skötte oss riktigt bra. Lördagens pass utnyttjade vi till lösgörande arbete, mycket.... mycket..... sa jag mycket? jag menar förstås MYCKET MYCKET tempoväxlingar i både trav och glp. Lite jobb på arbetspiruetter och ett och annat byte - fint. Söndagen sattes det press på oss båda kan jag lova. Tränade delar ur Msv A och jobbade på piruetter samt byten. Spaniz mentala inställning är att även om man rider på kvartslinjen i hö varv så är det förfärligt svår att byta rakt i serier. Herreguuuud vad hände? Det var verkligen hela havet stormar med både fram och bakben. Stack inte framdelen iväg åt vänstrer så drog baken ditåt istället. Osså bytte vi varv och serierna satt på linjen, hela hästen mer ihop och med på uppgiften.... här har vi nåt nytt att jobba på helt enkelt. Få spaniz att fatta att det är samma linje, samma övning, samma byten som alltid. Det jag ändå kanske gladde mig mest åt är att han gjorde en superfin ökning innan vi avslutade. Han verkligen sög tag uppåt frammåt och jag fick en våg att surfa på. Vi har haft det tufft länge med ökningarna nu, de försvann nånstans längs vägen. Hoppas detta var ett tecken på att de är på väg tillbaka - jag jobbar verkligen på det!

Sen har jag haft lite träningar, det har varit plugg och jobb inför momsredovisningen. I morn är det skola igen, precis som idag, men i morn får jag låna mammas pärla så jag slipper bussen - Hurra!!!
Idag slapp jag åksjukan men istället så mådde inte bussen så värstans bra utan la av lite här och var, bla på diagonalen i en korsning så det var ingen som kom fram. Men busschauffören var fast besluten att bussen den skulle minsann rulla hela dagen. Det gjorde den inte utan den tvärdog strax efter vi hade svängt av motorvägen och nästan var framme vid min hållplats. Jag tackade för mig och gladde mig åt att iaf jag kom hem utan försening eftersom jag hade två hungriga grabbar som stod i hagen och väntade. =)

Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

oj och jag som trodde att JAG hade mycket att göra som jobbar på Harrys som är fullbokat typ varje dag OCH är ute på stuteriet och tränar upp tävlingstravarna + min egen xD

2011-02-09 @ 14:56:30
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: chioli

Men filmen då...på såna träningar skall man ha någon som filmar!

2011-02-09 @ 17:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0