Pownisar

Hela dagen gick fasen i mig åt att "bara" kolla igenom uppgifterna en gång till för att se om jag ville göra några ändringar. Lagtexterna är som vanligt krumbuktiga och svårtolkade. Men vi i gruppen verkade rörande överrens om det mesta och en sammaställning är nu inskickad till kursansvarig. Wiiiii.
Under kvällen så har det varit KRK-träning och jag fick träna pownisar mellan 16.45 och 19.00 - Lovely! E var med på sin Albin, dom går verkligen från klarhet till klarhet och E är verkligen ambitiös. Därefter träffade jag två nya pownisar men en ryttare som jag "kan" sedan tidigare. Verkligen superkul!!!

Just nu på dagsschemat står borsta tänderna, krypa ner under täcker och kolla ponnyakuten.
I morgon väntar ett ridhuspass med underbara Spaniz. Han kämpade så duktigt igår när jag verkligen satte press på honom. Jobbade bla med förberedande piruettarbete. Att helatiden känna att jag kan reglera honom. Öppna på¨liten glpvolt, sluta på densamma med ökningar och minskningar, flytta ut och flytta in. Verkligen känna att jag har alla delar på plats och kan jobba med dem. Sen satte vi ihop det till lite arbetspiruetter och jag verkligen krävde att han skulle "bounsa" runt. Idioti tyckte Spaniz som spottade och frustade - min kämpe!
Fille lyckades såklart trampa av sig en sko igår men gjorde ett fint pass under fredagen, känner att jag vågar pressa honom allt mer igen nu. Näsan upp och in, varje...ööh eller väldigt många iaf,  steg med kraft och energi. Men varvar det med lite lägre näsa och överlinje emellanåt, eller fortfarande lite för mycket kanske :P haha Får be per filma nåndag så jag ser hur och var vi är lite bättre.

Ha det gott och vi ses i möra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0