Begäret att få slösurfa

Hej verkligheten!
Så fruktansvärt glad att se dig igen.
Idag kl 13.11 klev jag ut från min tentabubbla igen.  Jag som är en väldigt lugn och balanserad människa i vanliga fall lider av grav tentaångest. En vecka innan tentan börjar det alltid, då fungerar mitt liv inte längre som det borde utan så snart jag är på villovägar från studieböckerna så går hjärnan igång och trixar. Detta oavsett hur mycket jag än har pluggat veckorna innan - prestationsmänniska?! Ut till fingerspetsarna!
Kände mig ändå ganska lugn när jag entrade tentasalen. Det trots att jag var ivrig att norpa en plats i ytterkant vid fönstret. Inte för att jag vill sitta och dagdrömma, eller titta på när de krattar gräsmattan utanför, eller när de står och fipplar med soppåsen som nästintill limmat ihop sig i alla kanter (jaaaaaaaa ok jag la märke till det ;) ) , Men det är under fönsterraden som elementen sitter =) Dessutom skönt att ha en sida fri från annat nervigt folk. Räcker gott med att ha EN sådan irra som jag hade bredvid mig idag, hon var på näppen att göra mig nervös men faktum är att jag tror jag gjorde henne mer nervös med mitt agerade lugn. Att alla hästarna i min skalle skenade fritt runt och nästan sprängde stängsel, hade hon inte en aning om ;)

Att få komma hem, slå sig ned med en kaffe och smörgås framför datorn är en heeeeelt underbar belöning. Att bara slösurfa och fundera över allt och inget.... det är underskattat. Håller totalt ute tankarna på att om 1 månad är det nästa tenta.... eller nästan totalt då. Men ämnet är helt klart mitt favvo ( i skolväg) så lite kvällsläsning blir det nog allt i ämnet. Eller så kanske skulle ge sig på filmmys med hjärtat som kommer hem igen från Norge ikväll. Han blir iaf glad av att träffa den riktiga mig och inte tentamig =) Och förresten så har jag noterat att antalet läsare blivit fler på sidan - kul! Tyvärr inte antalet kommentarer *peak* Men förhoppningsvis är också alla ni glada att riktiga jag är tillbaka ;)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack :)



Fin blogg förresten! :D

2011-11-01 @ 16:31:27
URL: http://dressyrmakarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0