Halloweenbulor?

Jaaaaahapp, så var veckoplaneringen av träning ändrad igen. Är det inte tappade skor så är det visst bulor. Kanske har Spaniz missat att halloween redan passerat, eller så kanske han har varit och nallat på något grönt i hagen som han inte borde gjort. Jag har iaf badat honom nu bara för att försäkra mig om att det inte är något som sitter ytligt och irriterar. Han har fått som små svullnader här och var på ryggen, dom verkar inte ömma och inte klia heller. Men ville inte lägga någon sadel på så vi tog en uppfriskande power walk på lunchen i höstsolen. Han är en ren fröjd att gå med till skillnad från Fille som tror allt går ut på att tävla och därför helst kliver ett steg framför mig.

Fille och jag var i ridhuset på morgonen, lite liknande arbete som med Spaniz igår. Jobbade med skänkelvikningar och övergångar på långsidorna, red på 8-volt i glp och den volten med volter i och musse pigg-öron fast i trav. Gjorde en överstrykning för att se om han gav med och kunde lägga sig i en lägre, rundare form. Och där, var känslan man eftersträvat från första steget. Tänk att det ska vara så svårt ibland. =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0