Sjukling med shoppingplaner.

Verkligen jobbat på att mota bort min pyrande förkylning. Som alltid så åker jag ju på en sjuhelsikes torrhosta så det känns som om hela halsen och lungorna håller på att brännas bort. I vanliga fall skulle jag ha ridit ändå, men för ovanlighetensskull så har jag lydit sambons order om att hålla mig på backen. Kanske dels för att motbevisa att det varken kan hindra en startad insjukning eller att jag kommer krya på mig snabbare. Men visst, förhoppningen är ju att jag ska få mindre markdagar så att säga. Nåväl det är när man inte får rida som man märker hur mycket av ens tid hästarna egenligen tar. Lagt mycket fokus på jobb nu istället och i morn blir det nog oxå en hel del skola.
Nu när jag har trailern hemma så har man ju åter igen börjat sukta lite på Schockemöhle träns. Men kanske måste köpa nytt täcket först. Under dagens hagvistelse så har Fille lyckas rycka av resåren till kryssgjorden på täcket när han som alltid i dessa tider vill bejaka sin konstnärliga sida med lera. Han lyckas flera gånger om skapa en lerhäst, skillnaden är bara med mer eller mindre lager och klutar av lera. Dessutom är han duktig på att göra leravtryck med mulen på kinden när man kommer för att ta in honom. Det är precis som när en annan var liten och satt med stämpeldynan och gjorde fina tumavtryck på papper (och ibland på mammas kind) som sedan blev gubbar...... var är jag på väg, nu skenade verkligen minnet tillbaka i tiden.

Mindre tillbaka i tiden är i alla fall helgen där lördagen spenderades uppe på Dössberget i Dalarna i samband med ponnytävlingarna. Stora ljusinsläpp på både ridhus och stall gjorde det riktigt vackert där uppe på berget.
Trodde jag skulle få lite behaglig träningsvärk när man fick knata upp och ner i backen för att ta sig mellan trailer och bana men det enda jag fick var ömma benhinnor *outch*
Gratulerar Hedemorabygdens lag 2 som vann hela div II serien och lag 1 som kom 2:a.
Alltid kul att komma ut på ponnytävlingar. Knatteekipage får mig nästan att svimma för de är så söta.
För vår del så fick vi glädjas mest åt lagprestationen, den induviduella framgången uteblev tyvärr. Men så kan det vara. Bara påt igen med nya tag och nu har vi en vinter full av träningar och programridningar tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Catta

Hoppas du känner bättre snart babe! Massa kryapådigkramar till dig :)

2011-10-14 @ 10:53:52
URL: http://catarinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0