Studier och träning... - en tydlig rubrik!

Höstterminen är igång med buller och bång. Redan nästa lördag är  första tentan igen. Fast jag känner mig rätt laddad, det är med fokus på Fastighetsmäklar lagen och mycket av tänket och rutinerna fick jag med mig från praktiken. Igentligen inget jag tänkte nämnvärt på förräns förra fredagen när jag satt på föreläsning och vi pratade just lite knepia situationer som man kan stöta på i yrkeslivet som mäklare. Jag upptäckte att min förståelse för upplägget av "gåtorna" var nåt helt annat än vad det var efter att bara att knölat in massa teori. Det gjorde mig sjukt glad! Trots nyblonderingen så är jag skarpt i pallet! ;)

Hästarna kommer igång allt mer efter den vila jag nämde tidigare. Spaniz kändes jättefin i handen under passet och drev verkligen på fint bakifrån, belönades med lite skutt över enstaka låga hinder och studs. Fast studs ser knappast Spaniz som en belöning eftersom hans reaktionsförmåga inte kan klassas till det snabbaste ;)
Fille vill mest hänga i högerhanden och inte stetcha ut musklerna på högersidan av halsen. Känns som om dem är lite kort där, så mycket lösgörande arbete blev det för honom med jobb på galoppvolterna, tänka lite minisluta när jag minskar storleken på volten för att han ska ta upp lite mer vikt på ändan och stärka sig och tänka lite skänkelvikning när jag förstorar volten för lösgörande effekt. Tada! Superfin vid avslut..... det trots att vi hamnade i jordens regnskur de senaste 20 min. Jag hade ju valt att rida på utebanan - för man måste ju passa på  nu  när det är fint väder och innan hösten blir allt för märkdvärd. *suck* Klarblå himmel som plötsligt blev en öppen kran över oss, DYBLÖTA... men ack så nöjda kunde vi lunka hem.

Nu har det pluggats ett tag och kvällen bjuder på belöning i form av bio!


Kommentarer
Postat av: chioli

Vill ju inte alls vara tjatig (även om mina barn påstår att jag är det) så vore de ju kul med en liten Spaniz film. Vi har ju nu äntligen efter ÅR av träning startat våran första MsvC, och det med brvur (62%). Men sen gick luften ur oss totalt, så nu behöver vi lite motivationshöjare i form av en liten dressyrfilmssnutt på er...:-)

2011-09-04 @ 20:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0