Stork Msv B5

Här  kommer filmen från Msv B5.
Det var ett prog med sina förtjänster och förluster. Bytte bett från lördagen då jag körde med tvådelad bridong till söndagen då jag red med tredelat. Det gav effekten bättre ro i munnen men starkare kontakt. Bitvis i prog kändes det som om vi hade en brottningsmatch och där vi tappade bärighet medans andra bitar kändes himla rofyllt och trevligt. Tyckte jag fick upp honom bättre i formen här än i b4 där det var go, men lite platt rätt igenom.
lördagens msv b4 hade vi 7:or på samtliga byten medan det på söndagens msv b5 presterades allt från 4-7:or. Jag tar på mig seriemissen fullkomligt. Kände att jag vart för seg och inte klar i tid. Täkte att jag sätter honom bättre i kommande glp-språng samtidigt som jag kom på att jag för fasen inte hade ett till språng, "på det fjärde ska det ske" tänkte jag och skickade på skänklarna som Spaniz inte alls var beredd på varpå det vart orent. Bytet efter glp-ökningen får jag helt skylla mig själv. Kom igång kalas i uppförs men lagomt vid medellinjen fick jag mothugg, skulle ha gett mig där och satt tillbaka honom på ändan direkt, istället gav jag mig sjutton på en längning hela vägen.... ja det blev ju som det blev. Men man vinner nya erfarenheter varje gång.
Det hela resulterade i 63,3% med positiv feedback.

Tänk ändå att det fortfarande ska vara så svårt att prestera på tävling som man gör på träning. Men jag är jätteglad över helgen och kännner att saker och ting börjar klicka igen. Det är på G i kroppen på min kära gentleman! Dessutom fyra starter i år varpå jag förnyat mina kval till msv a i tre av dem - Gott!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina gamla Spaniz!

2012-04-24 @ 18:48:37
URL: http://liamochsagasmamma.wordpress.com
Postat av: Catta

Fina ni! :)

2012-04-26 @ 09:08:03
URL: http://catarinam.blogg.se/
Postat av: Linda

Ni är så duktiga så!! :-) Vill så gärna flytta Brian bara jag hittar en bra plats! Så kan vi köra på med träning igen! Samt att du måste starta honom igen! (tycker jag) :-)<3

2012-04-28 @ 13:36:24
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0