Tips från Tyskland

Bland allt hästprat som blir när Anna och jag kommer ihop oss så brukar jag kolla av tävlingsgroomarnas skötseltips. Den här gången disskuterade vi hovvård lite. Vi var överrens om att de här lackerna som finns ute och som folk haft lite dille på är förödande för hovarna då de torkar ihop och blir som fnöske. Själv tycker jag hovoljan jag har idag fungerar fint, men ställer mig varje gång jag öppnar burken frågande till varför det ska lukta så himla starkt. Så vad gör proffsen i tyskland? Jo de använder Nivea, den gamla traditionella blåa plåtburken som man minns från barnsben. Oldfashion är kanske även bestfashion. Jag undersöker saken iaf ;) Nu kör vi med Nivea på fötterna och det spill som blir kan man smörja in sig själv med =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0