Foxy fux

Sådär ja, då var snart sista insatsen gjord på PM:et som är kvar innan ännu en kurs kan bockas av på utbildningen, med undantag för en opponering =) Två PM-arbeten och två tentor "ingår" så det ska bli skönt.
Att klara jurudiktentan om mäklarlagen var skönt men att klara Fastighetsförmedlingstentan på 100 poäng och 5 timmar med ett riktigt bra resultat gav en riktigt kick, inte minst näst vår lärare påpekade i ett "announcment" att han gjort det extra trixigt. *hurra* Känns verkligen toppen att klara kursens tentor då de så specifikt handlar om allt runt ikring just det jag verkligen valt att syssla med nu. =)

Spaniz och jag tog oss till ridhuset här om dagen för att känna på den här sluta-öppna serien på diagonalerna igen. Nu gick det mycket bättre och jag satt med i rörelserna istället för att åka omkring som smör i het stekpanna uppe i sadeln. =) Vi tog dem även i glp nu och därefter gjorde vi lite arbetspiruetter med en börjarn från 10m volter som vi minskade ner. Testade att rida dem som de är i msv a och sätta honom lite mer på plats, även om han blir ngt spänd och det känns som om han kniper lite med bakbenen så tyckte jag han gjorde dem bra centrerade och och rytmiska. Jag skulle önska lite mer bounce, som vi hade förr. Men tror att det kommer bara vi nöter på .... som förr :)

Igår var jag och träffade ytterligare ett nytt ekipage för träning. Då ägaren dessvärre åkt av tidigare veckan och landat olyckligt på handen och dessutom blivit stampad på foten stackarn så var det jag som fick slunga mig upp i sadeln på den 177 cm höga herren. Men storleken kändes knappast av i ridningen, energisk och trevlig häst att bygga vidare tillsammans med ägaren tycker jag!
Kom att tänka på att alla hästar jag suttit upp på den senaste tiden varit fuxar, är det ett omen mån tro? Kommer min nästa häst blir en foxy fux kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0