Regn och mättade utebanor

Vart tog egentligen sommaren vägen?
Midsommardagen och idag har jag ridit med långfillingarna på.... vi är i slutet av juni! Inte april =/
Fille och jag trotsade dagens regn för lite arbete över markbommar och kryss på utebanan. Både hans och mina ben var som grusinpackade efterråt men nöjda var vi efter ett superpass. Han gjorde för övrigt ett fint pass i ridhuset igår när vi dressyrade oxå. Trodde att han skulle smälla i taket när ridlägerbarnen ville leka på ena halvan av ridhuset. Jag gick med på det eftersom tjejerna sa att de skulle vara tysta. Tänkte mig inte att de skull ha ridlektion med tvåbeningar varpå tjejen som utsåg sig själv till ridlärare hade galet bra röstresurser. Hur kom de grova starka tonerna ur den lilla kroppen? Jag hade dock inte mage att avryta dem, vet själv hur roligt det var med ridläger som liten och alla de nya upplevelserna och nya vännerna man fick. Och det visade sig att Fille ville att vi skulle teamworka för han lade all sin fokus på mig och hade inga som helst bekymmer med att "ridläraren" på andra sidan gastade "Inte galoppera!!!!" medan tvåbeningarna formligen skenade längs långsidan mot det räcke som var byggt. =) Underbara pownie!
 
Var och tränade Brian igår som hela tiden tar ett steg i rätt riktining. Tur att de har ridhus där de är stallade idag eftersom det vräkte ner igår. Och det är tyvärr pga det som en annan träning fick ställas in idag då många ridbanor är på tok för mättade av vatten vid det här laget. Jag hoppas det är bättre när jag kommer hem från semestern så vi kan köra på med alla träningar =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0