Luftsprång eller luft i språnget

Igår blåste det som attan ute så under uteritten så passade Fille på att träna sina luftsprång i förhoppning om att kunna komma både högre och längre tror jag =) Men därimellan var han helt underbar, en maffig och superfin galopp visade han de hanverkare som var ute och jobbade i byn. =) Jag fick jobba en del där uppe på ryggen men var lycklig och alldeles kär i min söta pownie.

Idag tog jag ungefär samma runda fast med Spaniz. Kör en del på kandaret nu för att han ska vänja sig igen, har hållt på och labbat lite med stänger och bridonger under nån vecka och nu tror jag vi hittat kombon som han gillar mest. Jag fokuserade lite på mina handleder under ritten. Dom blir gärna lite stela. Jag spelar en del med fingrar och sviktar i armbågarna men handlederna där emellan vill gärna bara titta på de andra nerverna och musklerna som jobbar. Ändring på det. I morn blir det ett pass i ridhuset och jag är nyfiken på vilken känsla som det kommer bjudas på.

Bild från nån helg sedan, numer finns ingen snö eller snöhögar att sikta på utifall att man skulle flyga av ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0