Brians start


Linda gav mig länken till filmen från min och Brians start för ett tag sedan, tänkte att jag kanske skulle ta och blotta oss på bloggen oxå. ;) Under 3 v innan tävling filade vi tillsammans och gjorde ständiga framsteg, även om han är lite väl ivrig emellanåt :) Snart flyttar ekipaget lite närmare och vi kan fortsätta trimma ihop, har saknat dem båda. Men Brian är nog nöjd när mamma Linda fått satsa på sin hoppning under tiden, där de gjort stora framsteg - heja!

Nedan kommer den sammanfattningen jag lämnade efter tävlingen i ett tidigare inlägg.

"Det var blåsigt som attan vid utebanan/framridningsbanan på söndagsmorgonen så planen blev att rida ur den värsta energin och försöka få hern att lossa lite i sidorna redan här, men ville komma in i ridhuset så snart det bara gick, även om det var skönt att vara ensam på utebanan. Väl inne ägnade B lite av sin energi åt att spöka innan han sedan fokuserade på vad det egentligen var hon där uppe ville ;) När han så klev in på tävlingsbanan så tror jag han tyckte det var lite skönt. Bara han och jag och lösa uppgifter tillsammans. Det blir lite spretigt i avsaktningarna emellanåt och lite "jag kan jag kan jag kan" i igångsättningarna då han nästan inte vet vilket ben han ska springa på. Men superfin i sidorna, uppmärksam på mina önskemål och galoppade bra dvs. låg kvar i takt och tempo utan att försöka manövrera själv. Så det var en superglad ryttare och ägare som möttes utanför ridhuset. Poängen gjorde oss ännu gladare då vi belönades med 66,48% däribland några 8:or, härliga kommentarer och slutord! Det gav en hedrande 2:a placering i LC:2.

Vi är jättenöjda, han är så pass orutinerad på dressyrbanan och det var års-/ livsdebuten för han och mig tillsammans. Linda fick många glädjande kommentarer om fin fina Brian denna dag iaf och det är visst inte bara jag som tror på honom. =)
Happy Happy Haaaaaappppppy!"





Kommentarer
Postat av: Linda

Ni var så himla fina! Har kollat efter passande dressyr igen men tycker inte det finns så mkt å välja på i sommar! :-( jag vill att du ska starta honom igen bara dressyren är igÅng igen!! D:-)

2012-05-08 @ 09:29:12
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Rebecca Joli

Va duktiga ni är!! Grattis!! :)



sv: Haha, ja det var ganska bekymmersfritt, efter att vi avverkat ca 40min stillastående pga Diesel vill inte ;) Men jag ska nog få ordning på den lille herrn tillslut! :)

2012-05-08 @ 11:28:57
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0