Hästnovember! <3

November kommer bjuda på många roligheter, känns som en hel månad av belöning för slitet till tentan på tisdag, värsta tänkbara sätt att avsluta en månad på ;)
En av skojjigheterna är fortbildningskursen för C- och B-tränare (samt instruktörer) med Bo Jenå som faktisk vårat distrikt ordnar. Tidigare har det varit Ridskolan Strömsholm och Flyinge som varit ansvariga för anordnandet av fortbildningskurserna, men sedan 2012 skulle detta fördelas ut på frivilliga distrik. När vi var på mingelkväll under Volkswagen Tour på Bilmetro frågade jag vårat distrikt om det var aktuellt att ha något här i krokarna, eller om man skulle hålla ögonen öppna hos närliggande områden. Man såg frågande ut och önskade återkomma för detta var inget man var insatta i. Men titta vilken positiv inbjudan som överraskande dök upp i inboxen =) Fast jag, och mina tränare från ponnytiden Molly och Gitta, har redan varit till Örebro på utbildning med Elisabet Lundholm. Så min licens är redan aktiverad för ännu ett år, men tar helt klart chansen när den kommer så här pass nära att lära mig ännu mer. Man får alltid aha-upplevelser bland så erfarna hästmänniskor. På kvällen hålls dessutom en clinic med Bo. Bra taggning inför samma helgs tävling =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0