Head(er)s up!

Tur man har en vän som kan det där med att "bygga" blogg och som styr upp det när en annan så sakta börjar röra med bilder i Photoshop. För mig kan det ta evigheter att få till något vettigt för jag blir liksom aldrig nöjd med min egen prestation. Och när jag väl tycker att jag får till det och visar det för min sambo så låter han alltid lagom skeptiskt. Då är man rätt tacksam när Linda överraskar med ny header samt att hon lyckas peta in en ny bildlänk med Filipin. Båda "om oss" sidorna ska så småningom göras iordning =)
 
Visningshelgen var i vanlig ordning rejält körig. 18 st objekt som ska visas under två dagar belägna i Sandviken, Årsunda, Torsåker, Järbo och Ockelbo. Några ställen var man ensam på och några hade man fullt sjå att hinna med att prata med alla gäster på. Jag har helt klart nöjd med helgen och resultatet därefter! =)
 
Lördag kväll blev det  en uteritt med Spaniz där vi la mycket fokus på framåtbjudning, eftergift och samling. Han var rätt trött när han kom in från hagen , eller vi båda var rätt möra, men kvicknade ganska snart till under ridturen. Mycket galoppjobb och övergångar, räknade steg och satte inte allt för hård press utan höll 10 galoppsprång och fyra skrittsteg. Gick bra, ända till vi avbröt övningen då jäklar i min låda fick matte en riktig gunghäståktur. Tjooohooo! haha när Spaniz flippar är det bara att berömma och uppmuntra. Det är bra att den gamle hern vill leka och busa för det är just den inställningen jag vill ha med in på banan också. Att vi ska leka och trixa lite.....
Vi fortsatte vårat uterittsarbete igår kväll med lite mer trav aktivitet. Tramp och övergång till trav, gärna samlad sådan. försöka bibehålla energin i bakbenen utan att skjuta i väg i allt för stor trav. Dö jobbigt tycker hingsten, men ibland fick vi till det riktigt bra. Det är de gångerna som man bara inte vill att det ska ta slut, en riktig aha-känsla. Men det håller ännu bara för några steg. sedan känner man hur man själv tappar ut det "kokande vattnet" och allt övergår till det normala ;) Men fina fina Spaniz, min kämpe och guldklimp!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0