Det här med film

I ett hus med väldigt modern teknik så finns det en punk jag och min sambo ligger lite efter i. Nämligen det här med videokamera och överföring. Det är oxå en av anledningarna till att jag är dålig på att leverera filmer på bloggen. För när det gått x antal timmar till att få igång stationära datorn, som för övrig är på väg att ge upp livet och där inget internet finns på,  och man har laddat över filmen, så måste den klippas ihop och komprimeras som tar evigheter för tröttdatan och sen ska den överföras till laptopen varpå kvaliten redan här blivit kass. Sen ska proceduren göras om och laptopen hänga sig ett par gånger så man får börja från början. Ni hajjar säkert att jag vid det här laget oxå haft x antal vredesutbrott... om jag inte bara gett upp. Varför jag inte kopplar kameran till laptoppen direkt har att göra med att den inte är utrustad med "firewire".
Men kära vänner nu gör vi ett steg fram åtminstone och Per har fixat en ny stationär som är kvick och som har moderniteten internet ;) Kanske blir det hela lite enklare och roligare nu. Så småningom ska vi väl investera i en ny videokamera oxå, så ni som efterfrågat film - ge inte upp! =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Chioli

Jag hade en aha upplevelse och måste ha känsla i helgen angående ny teknik. En ipad2....vi filmade handbollsmatch och kunde sen köra den i sekvenser och slowmotion, helt suveränt!!! Jag filmar många av mina träningar, med en sådan kan man snabbt kolla, rätta till och filma igen. MÅSTE HA!!! ( kanske inte skulle hjälpa dig i detta fallet men ändå...)

Svar: Som sagt, jag väntar på testdokumentation från dig ;) Kanske blir jag lika frälst, vore ju bra att rida moment ur program, kika och korrigera sig. =) hmmm....
Patricia Lüdke

2013-01-08 @ 10:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0