Plaske daske daaaaa.... =)

Kollar ut genom fönstret och konstaterar att det regnar.... för att den andra sekunden notera att det snöar. Tar en kaka och tittar djupt ner i kaffekoppen en sväng. Kikar upp och konstaterar att det åter regnar. Ptja.... våren är mer än välkommen för min del, men har svår att tro att den redan är på väg. Tyckte mig dessutom höra att vi skulle få en köldknäpp till helgen igen. Tur att jag inte har några inplanderade tävlingar än på ett tag! Vi är lixom inte riktigt där än heller - så var det bra med den saken! :)
 
Vi har kommit några meter på väg på en sträcka av 1 km känns det som ;) Mer gympa och komma ihop mer i kroppen, mycket mer. Innebär också att vi måste få mer fart på bakkärran. I gårdagens pass jobbade vi vidare på lösgörande och det gladde mig att Spaniz gick på frammåt självmant och att jag inte behövde övertyga honom om varje steg. Vi trixade lite på skoj när jag upptäckte att Linda stod med mobilen i högsta hugg. :P
 
Brian var stel i vänstersidan, ville mest dra i vänstertygel och ovillig att böja sig. Vi jobbade på rakt spår längs kvartslinjerna i skritt för att rama in den stora kroppen, jobbade på volt med att minska med bibehållen takt och låta honom ramla iväg och sedan flytta honom ut  på större spår för innerskänkel för att få upp honom på yttertygel och kunna lossa på innersidorna. Jobbade lika i galoppen samt tänjde vidare på den förvända galoppen. Känns lite starkt och spretigt under själva förvända arbetet men desto bättre när man kommer över i rättvänd igen. Mer på ändan och bärigare. Jobbade i galopp på kvartlinje vilket blev ett kalas avslut på passet. Joggade av honom med lite serpentinbågar för att granska mitt arbete från ryggen ytterligare.
 
Kanske får ni småsnuttar att kika på senare ;) tillsvidare fortsätter jag nalla bilder av Linda från gårdagen ;)
 
En trött Spaniz =)
 
 
Poserar som två Royalties - eeeh not! Ser ut som om jag försöker trycka undan Brian ur bild med all kraft. Brian själv tänker nog bara - WTF are you doing!?!?

Kommentarer
Postat av: chioli

Läste jag något om småsnuttar?? Jag sitter och stirrar in i datorn och väntar, mamma sa alltid " den som väntar på något gott...."
Kan annars berätta att en ny sadel inhandlades efter mycket vånda idag. Med den förväntar jag mig att både samling, fina byten och lite tramp ingår....

2013-01-30 @ 18:25:41
Postat av: Ankie

Jag läste oxå småsnuttar.... och vad är det för roligheter på g???? Kramen

2013-02-01 @ 11:21:29
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0