Nattritt

Klockan 01.00 och teamet har nu nattat grabbarna i stallet och bommat igen för denna hästdag. Min tävlingsstart var inte förräns 22.43, näst sist av 20 starter. Fick tänka till där med upplägg av mat mm så han inte skulle vara hungrig men heller inte få håll efter att ha glufsat i sig. Inte jag heller för den delen ;)

Genom åren har jag varit flitig på tävlingsbanan, därav är detta året helt olikt mig. Endast två meeting fördelat med ett i april och nu ett i nov. Därimellan har vi dock kommit igång med ny tränare och börjat trycka på nya knappar. Jag hade satt upp som mål att bibehålla känslan från träning inne på tävlingsbanan. Är det inte alltid det vi försöker, kanske ni tänker då. För hur många gånger har man inte sagt "Han var så fin på framridningen och sen sprack det på banan". Kände att jag fick exakt den framridningen jag ville ha och kunde följa den tänkta planen och upplägg av övningar som tänkt. Inne på banan, hade vi nån miss som man bygga bort. Men inga jättegrejer. Jag kände ändå att jag hade honom bättre framför mig i hela prog, jag tänkte ofta till vart jag placerat skänklarna så jag inte placerat dem för långt bak för att be honom skotta frammåt utan hade dem längre fram och bad om mer uppåtkänsla. Nåt steg här och där kändes riktigt bra. I ena galoppökningen, drog han tom iväg vilket fick mig att fnissa till. Vågade även hålla honom lite mer samlad i galoppen och hålla i den där högerbogen på plats, allra helst till byte. Var precis på väg att släppa iväg honom i ett byte när BKs röst plötsligt ekade i huvudet på mig, tog genast en förhållning på höger och kände hur vi rättade in bogen i ledet igen för att sedan lägga bytet som vart bra. Så för att vara andra tävlingen, och tredje starten för i år är jag väldigt nöjd med resultatet på 63,04. Oplacerad 8 av 20 anmälda, och vilka fantastiska hästar sedan! Stolt över att jag kan få min 21 åring att ändå vara med i gemet. Och skönt även att kvalet nu är fortsatt i hamn inför 2014 så vi kan fortsätta vänja oss och nöta msv a1, samt kan ta vid efter söndagens start i just densamma klarss ( då blir det morgonstart)

Och jag är ledsen om detta inlägg vart nåt mitt emellan långt och kort, informell och mindre informellt, felstavat och kanske bitvis osammanhängade. Men ögonen går verkligen i kors nu och hey.... jag är iaf vaken denna gång ;) 

 

En bild på oss från april =)

 

Kommentarer
Postat av: Chioli

Så jättekul med en liten tävlingsuppdatering! Tack

2013-11-09 @ 16:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0