Nöjda

Vackra häst!

 

Nöjda efter ännu ett pass på ridbanan. Rejäla genomkörare både igår och idag. Kände att jag hade något på gång i traven igår som jag ville jobba vidare med idag för att få ett riktigt klick. Har haft lite problem med öppnorna, i synnerhet högeröppnan. Jag har lixom inte riktigt fått fatt i vänstersidan i rädsla att tappa böjningen åt höger, som vi har mer problem med. Så jag känner att öppnorna har varit reko för ett tag nu, men de blir för flat...platt...långdraget... jag tappar ut hela sidan och får en megalång häst. Så nu har jag satt anamma på mig själv. Att inte fega ur, utan jag bara måste börja får ihop honom på vänstersidan och kunna rida UPP honom mer med  "inner skänkel - ytter tygel" så det där högerbak också får en möjlighet att jobba sig framåt uppåt inunder magen. Så igår fick vi till ridningen på vänstersidan i öppnorna, hade han bra där, men lite brist på action framåt. Kändes som om han verkligen funderade hur han skulle placera hovarna när han inte fick ånga på bara. Just drivningen framåt är väl också en av de anledningar till att jag lixom låtit detta vara. Man kan ju annars undra varför, för innan jag hade mitt tävlingsbreak 2008 så var jag ju benhård på detta och fick honom riktigt studsig emellanåt. Men men.... vi kommer igen ;) Jobbar på en liten filmsnutt under kvällen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0