Finally - Tierp!

Äntligen får jag både tid och ro till att bara sätta mig och blogga! Därför passar jag på att leverera både bild och sammanfattning från tävlingen i Tierp, årsdebuten. Som jag så smart valde att lägga i en klass med inte mindre än åtta byten, och därtill öppna på medellinjen. Förvisso har jag nästan alltid haft bra på skolor som öppna och sluta, men tycker att jag med hösten och vinterns jobb fått fatt i honom så mycket bättre. Så det enda önskemålet där var väl egentligen att man inte skulle klanta till det. :P I övrigt handlade starten mest om att jobba med hjärnspöken. Vi trasslar alltid till serierna i MSV A och det sätter sina spår. Man vet att man gör dem på träning och vill så sjukt gärna bevisa på tävling att vi kan, vi kan hela vägen ner till vartannat och som bäst tre i varje. Dessutom ville jag få ett uns av "hissåkandet" med mig in på banan som vi försökt jobbat fram mer och mer på träning.
 
Jag hade en helt underbar känsla på framridningen. Han var lite spänd i högersidan till en början men lossade super med hjälp av öppnor och volter, samt öppnor i mellantrav in i samlad förvänd sluta.
Han behöll energin inne på banan och jag fick som önskat känna en uns av vad jag fått känna under de senaste Birgitta träningarna. Han dog inte och jag lät honom inte börja hänga och kravla utan hade honom ihop på ytter och uppe på inner. Många fina moment och vi satte hela sex av de åtta bytena det inkluderat serien! Wiho!
 
Uppdaterade kvalpoäng och bra känsla var en vinst i sig såhär i årsdebuten. Förra året var både jag och teamet som yra höns. Man kan tycka att vi borde ha rutinen, men årsstarten sätter alltid lite vintervilande nerver i osynk ;)
Nu jobbar vi vidare med formen och hissåkat, önskar att jag skulle få upp nacken lite mer även på tävlingsbanan.
 
Jag var anmäld till en MSV A förra helgen men var som tredje reserv och en MSV B4 var det tänkt att jag skulle ha ridit i morgon. Men efter förra helgens omkullridning tycker jag inte det känns rätt mot varken mig eller Spaniz att pressa oss in på tävlingsbanan så vi laddar för nästa helgs Birgitta träning och därefter blir det en Msv A om allt känns ok.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Chioli

Såå VACKER han är (ni är)! Vilka fina bilder!

2014-04-27 @ 21:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0