Trimmar inför helgen

Ååååh vad jag hoppas att nuvarande ridkänsla hänger i sig till helgen! Vi har haft en djup dal men börjar klättra uppåt igen. Tycker att Spaniz har blivit lite mer energisk och känns som om han kommit in i en andra andning.
I helgen var Birgitta här igen och gav oss ytterligare en knuff i rätt riktning med nya övningar och pepp. Dö jobbiga övningar enligt Spaniz ... och även enligt mig. Jag fick fråga fler gånger om jag tänkte rätt i min ridning för bitvis kändes som om vi höll på med nåt smått omöjligt och att jag var way off, tex "ta munnen till upp till höger".
I helgen väntar årsdebuten... hur kunde dumma jag välja att göra den i en Msv B5?!?!?! Bara ridit den en gång innan och tycker den är knepig, men det är väl egentligen årets tema och mål. Ta död på hjärnspöken! Kan jag få en eller två sekvenser i programmet där jag kan få samma känsla som på träning nu så kommer jag bli überglad. Kan jag dessutom få till slutorna bättre än msv a1 sist så blir jag oxå glad. De ligger ju på diagonalen i båda prog. Sist så hade jag bra böjning och tvärning, men det saknades energi..... massor av energi. Gah! Så ni får hålla en tumme för att Spaniz inte betér sig som en envis ponny i helgen.
 
Bjuder på ett par bilder ifrån Birgitta träningen som Linda tog på oss. Stort stort stoooort tack vännen!
Jag är så otroligt glad över att Spaniz har blivit riktigt fin i kroppen nu, slankare och välmusklad. Min älskade 22.åring! 
 
1,2,3 byt, 1, 2, 3, byt
 
 
 
Det där med skrittpiruetter börjar bli bra jäkla uttjatat tycker Spaniz, men han har nog aldrig varit så låg innan över bakpartiet som här. =)
 
 
"Meeeeen INTE rumpan före, HALLLLLLÅ DU KAN INTE GÅ ÖVER MIG" Vi var tre som slet detta pass ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: siri

vilken fin häst!!

2014-04-12 @ 10:46:50
URL: http://sirienmaarks.blogg.se
Postat av: Tuula

Lycka till i morgon! Jag har strukit mig. Sen-känning på Pärlan.. :(

2014-04-12 @ 20:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0