GRS - MSV A1 och FEI Prix St: George

Så var den gjord - debuten i FEI Prix St: George!
Vilken befrielse det kändes som, har våndats och ifrågasatt mig själv gång på gång inför starten. Men måste säga att vi gjorde det helt ogenerat, det trasslade till sig med bytena, surprise - not, vilket kostade i vanlig ordning. Förvisso tar jag på mig det denna gång....delvis. Vi gjorde superfina serier på framridningen. Och jag fick massor av underbar och uppmuntrande feedback från flera håll. Men inne på banan tappar vi lite tryck och landar i ett litet moment 22. När Spaniz tappar speed vill han söka sig neråt när jag trycker på. Dvs jag blir att hålla uppe honom för att kunna trycka på, fast jag skulle vilja lätta av. Har gjort misstaget förr att trycka på utan att "hålla i" och då har han blivit längre och längre och tyngre och tyngre dvs ett annat moment 22.
Men nöjd med det vi satte och vet att det finns fler poäng att tjäna =)
 
MSV A1 på lördagen var jag nöjd med, då vänstergasen hade slutat fungera redan på framridningen och jag tyckte mig aldrig få honom alert för den. Piruetterna satt bättre denna gången, räknade sprången noggrant och fick till bra formning åt båda håll, det belönades iaf med 6,5 och 7p. Bra för att vara en häst med lite rakt ställda bakben =)  Nästan uppnådda 62%... tänk om både höger och vänstergasen hade varit vakna. Nåväl, vi tar med oss det till dagens pass... så får vi se om vi kan reparera oss till helgens kommande starter, åter en MSV A1 och St: George =)
 
Min mästerfotograf till mamma lyckades fånga en rätt pirrig ryttare och oberörd häst på bild inför St:Georgen - hahah!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Spaniz såg förjäkla taggad ut lär jag säga ;-) HAHAH! Söto!

2014-08-20 @ 22:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0