Movietime från förra helgen

Framsteg under förra helgens Birgitta-träning, en våg som jag planerade att rida vidare på under veckan. Grabbarna bestämde sig för något annat. Både Fille och Spaniz lyckades trampa av sig en sko vardera och ingen hovslagare som skulle komma förräns på fredagen för omskoning - suck. Så nu i helgen har jag ju äääntligen fått suttit upp igen och börja leta efter den där Hiss-känslan igen. Nåväl, med Fille fick jag under gårdagen bara satsa på ett skönt joggingpass i ridhuset. Eftersom Linda skulle hoppa så lovade jag honom att han skulle få ta nåt skutt om han kändes mjuk och lugn. Vilket han ändå gjorde, även om han tog nåt luftsprång i sympati med Brians avsprång, men därimellan var det behagligt och bra gung i kroppen. Så fyra skutt över den lilla bommen fick han allt ta =) Nöjd kille kan jag säga! ;)
 
Spaniz har fått joggat och jobbat lösgörande. Jag kan inte säga att han satt fast i högersidan riktigt, utan emellanåt blev han bara lite stark och spänd däremot. Men när jag avslutningsvis red öppnor med skritt-travövergångar så släppte han till fint i sidan, såväl som fick igång bakbensaktiviteten. Lite bättre gung genom rygg och fick upp bog och frambenen bra.  =) 
 
Under förra BK-träningen fick jag cred för det arbete jag lagt ned på att få ihop Spaniz i öppnorna och slutorna. Just det här att han inte får kliva iväg för stort, utan komma upp sig lite bättre och klättra fram runt min innerskänkel. Det blir allt bättre =) Kan säga att tisdagen innan hade jag kunnat ge upp för då gick det bara inte. 550 kg häst med en längd av 10 meter kändes det som om jag försökte vända in på det ena linjen efter den andra. Red och red för att få ihop honom en ynka cm men det var fasen omöjligt. Därav kändes det helt fantastiskt när det bara klickade till förra helgen. Givetvis fick vi nya linjer och övningar med oss att fila på, det är vad vi ska göra denna vecka kan ja lova, för nästa helg kommer hon ju igen! Hurra!  
 
Att redigera och ladda film på laptopen är nog något jag får låta bli framöver. Det tar en sån herrejisses tid. Men här nedan kommer en hel sektion från videokameran. Oredigerat och skrämmande ;) Vi rider diagonaler med sluta-öppna tänk/linjer. I vä sluta ska jag nu försöka få framdelen lite lite mer ledande före bakdelen även de gånger som här, när jag känner att jag får fatt på yttersidan och kan hålla ihop kroppen och bestämma tävrningen där .Sedan "åker vi hiss" ;) Det är BK´s benämning på passagetänk, vi ska som en vägrät linje åka ned i bott och upp i topp. Superkul och skön känsla fick jag =) Ska försöka få till fler klipp från hela träningen, men till en början har ni iaf detta. Hoppas ni som följt oss ser en skillnad och att vi är på rätt väg nu =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Super fin =)

2014-02-23 @ 17:25:34
URL: http://cowgirlsdontcry.blogg.se
Postat av: Linda Andersson

fina ni!!! <3 Mina förebilder! :)

2014-02-23 @ 21:15:48
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Terese

Så vackert fint samspelt par ni är :)

2014-02-24 @ 17:18:17
URL: http://mudidalen.blogspot.se/
Postat av: Chioli

Härligt med lite motivationsfilm...,finfina ni e!!

2014-02-24 @ 20:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0