Sammanfattar veckan =)

Nerbäddad i soffan med förkylningen som verkar gå från dörr till dörr sedan en tid tillbaka. Tydligen var det dags att hälsa på här nu. Jag som trodde att den efter så lång tid skulle ha gått förbi här i bara farten men ickes. 
 
En snabb resumé av veckan kommer här. Söndag och några av eleverna skulle tävla på grannklubben så jag for ner för att coacha och peppa. Superduktiga var dem! En vinst i Lc och sedan en tredje, fjärde och femte plats i Lb blev det =))))) Så himla roligt och se deras framsteg på tränings och tävlingsbanan. Det är en ispiration i sig för min del. 
 
Måndag och tisdag var det trim med mina grabbar. Båda gjorde bra ifrån sig och Spaniz fick på tisdagens pass en guldstjärna. Jag var så sjukt slut när vi gick ner till ridhuset. Huvudet bankade och jag mådde illa. Linda var i ridhuset och tom hon noterade min gråa färg i ansiktet. Men som alltid, att man som ryttare mår lite dåligt, har ont, är hungrig eller har svidande ridsår....so what, ridas ska det. Men om hästen har det minsta lilla skrapsår så blir man lite uppe i varv. Stackars! Sånna här gånger när det känns som om att hjälmen krymp 10 storlekar blir man så himla glad när hästen visar sig vara på sitt bästa humör för att dansa omrking och göra den ena konsten efter den andra -hurra!
 
Onsdag var det som sagt dags för vaccin och tandfix. 
 
Torsdag vilodag för mina hjärtan. För egen del var det dags att åka till Österfärneboekipagen och tukta dem ;)
Fredag och dags att rida Brian en sväng, dels för att hjälpa Linda lite inför morgondagens start och dels för att nästa helg är det åter dags för Birgitta-träning =) 
 
Idag var Spaniz och jag ner och joggade lite i ridhuset, Ingen större press. Mest koll på gas, broms och lösgjordheten. Peppa Linda lite på Brian och träffade "coach" Maggan. Hennes träningsdatum har verkligen haft en förmåga att krocka med datum som jag inte kunnat delta. Hoppas kunna vara med i mars igen. Det är bra om man har ögonen på sig två gånger i månaden och skönt även för mig att ha en tränare som bor lite närmare än Birgitta. Det var verkligen roligt att få tjattra ikapp lite och jag fick förslaget att åka ner till Brolöten i maj på tvådagars med Msv A båda dagarna. Skulle vara kul och bra. 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0