Januarishopping =)

Tog en tur till metropolen Gävle och min favvobutik igår för lite shopping. Självklart pratar vi inte om någon av alla de butiker längs gågatorna eller i galleriorna, utan den lite mer enskilda butiken med hästar runt knuten - Ryttarstugan. Beställde ny kandarstång från Sprenger för ett tag sedan, men den var tydligen restad och Christina hade nu rotat fram en ur sin egna samling, stort tack för det. Jag hade ju under oktober lite olika stänger från Sprenger hemma och provade mig fram för att hitta nåt som Spaniz skulle uppskatta. För nåt år sedan köpte jag en nästan rak stång för att inte ha så skarpt till grabben. Men han har inte riktigt uppskattat det som jag hoppats, utan i gensvar tycker jag att han trixat mer med tungan, och när man tittat in i truten när han grejsat runt med tungan så har det sett ut som om han haft svårt att få ner tungan i rätt position igen med raka stången. Så därför tog jag hem en liten blandning av stänger men varierande tungfrihet och skänkellängder. Efter lite testridning, funderingar och konsultation så föll lotten på denna. Vi trides båda bäst med den, Spaniz kan röra sin tunga  utan att den kan hamna över stången.
 
Tack vare avsaknaden av snö så går det åt en hel del pälsglans. Mer än  vanligt, så köpte med mig en stor dunk denna gång. Det är ett ständigt badande och putsande av lortgrisarna. Dessutom har de hittat ett ställe i hagen att rulla på där man får med sig  granbarr, kvistar och en och annan kotte i svansen. Efter att ha upptäckt detta nya hyss för nån vecka sedan så är det efter massiv pälsglansförbrukning, så denna styling med krims krams är iaf vad de fortfarande tror att de får med sig. Visst nån pinne följer med emellanåt när de lyckats linda in den. Hyggligt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0