when you don`t expect it, the feeling is even greater

En sån där dag där man bara läääängtade upp på hästryggen för ett pass i ridhuset. Det trots att planen inte var att träna teknik eller sätta nåt speciellt moment. Tvärtom var det back to basics vilket förvisso kan vara nog så krävande och svårt att få till, därtill så otroligt viktigt. Vi haft en vecka ute i det fria och lekt en del med "rumpsättningen" och jag kände att det var dags att rida lite lösgörande. Hade inte allt för stora förväntningar på grabben men han visade sig vara på gott humör. Bra energi och fick igenom sidorna bra. Försökte att vara lite snabb i ställningarna mellan höger och vänter och inte låta honom hugga tag och hänga sig utan bära sig själv. Ingen tävlingsform utan helt ok att ha nacken lägre och manken högre, bara jag slipper bära hals och huvud i mina händer ;) Tiden bara rann iväg och vi båda var nöjda och glada när vi gick hem <3
 
Under kvällen hade jag träningar och det är underbart att se eleverna utvecklas. Det är inspiration i sig att se dem hitta nya knappar och bygga på ryttarkänslan. Därefter bilen raka vägen till klubbmöte och planera inför våren =) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0