En kväll i dommarbåset

Efter 20 år som... Omg!! Låter som om jag är nära pension redan...iaf... Efter alla dessa år som tävlingsryttare har jag x-antal starter och program i ryggen. Därtill ridit för landslagatränare och många duktiga tränare och fått massor av tips och trix. Därför var det sjukt roligt att ta plats i dommarbåset under Österfärnebos clear round igår. Allt ifrån Lc:1 till La:P1 reds så det gällde att vara kvick i skallen och ställa om sig till alla program. 

Jag har tidigare fått frågan just om jag inte skulle ta och utbilda mig till domare. Kul att några känner det förtroendet! Själv har jag sagt att jag varit rädd att jag skulle anses vara för hård. Det egentligen mest baserat på att jag är så fruktansvärt kritiskt på mig själv och mina egna ritter. Därför var det faktiskt en lättnad när jag insåg att jag delat ut allt ifrån 54% till 71% och kommenterat både svagheter och förtjänster. Hoppas folk kunde tyda mina kråkfötter nertill och förstod min välvillighet. Jag hade kunnat skriva A4 sidor ist för att klämma in nåt halvt sammanfattande i en liten ruta. Men antar att sånt sitter i rutinen :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0