Att unna sig en dusch

Då syftar jag inte till att jag vanligtvis missköter hygienen. Tvärtom tror jag mitt hår skulle bli överlycklig om jag kunde chilla med tvätteriet. Men det är just det och inte så mycket mer när jag duschar, det är en sak i "to do-listan" som bara ska göras. En sak bland alla andra att "hinna". Men det är sällan som jag faktiskt nyttjar det som skön egen tid. Duscha sådär lagom för länge och sådär alldeles lagom för hett. Använda varenda flaska och skrubb man samlat på sig i det där duschhörnet, spela på läppen eller t.om bara sitta och låta det där heta vattnet strila. Soooo vart vill jag nu komma med min hygien, well inte djupare än - gud vad jag måste bli bättre på "vardagslyx" ;)
Nåt så enkelt kan göras till nåt så avkopplande. Se bara sån energi jag lyckades ladda upp nu, landar i sängen och kastar mig på bloggen.
 
Håller på att joggar igång Spaniz efter sin lilla vila. Mest jobbat med lösgörande arbete och rakriktning. Hern har varit som en liten ål mellan sadel och nackstycke och inte helt velat bjuda på en jämn böjning genom hela kroppen. Jag kan förvisso förstå honom och jag tycker att vi redan med bara ett par pass har hittat tillbaka till bättre rytmn och böjning. Krumelutter låter jag vänta ett tag till med att göra känner jag.
 
Snickaren kom  så idag och påbörjade isolering av förrådet. Jag ledde förbi två intet ont anande grabbar vad som numer ser ut som en byggarbetsplats på gården och tänkte "snaaaart". ;)
 
Nej dags att släcka lampan och ladda energi inför ännu en lång dag. Jobb och därefter lite dommaruppdrag på en pay and ride. Ska bli superskoj!
 
 
Rastat gräsklipparen på gården och kört ut vatten till hagen. Livet på landet en tokvarm sommarkväll! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0