Vilken murare vill du vara?

Är det inte rätt lustigt att två personer som gör exakt samma sak har två totalt olika mål. Om du har två som står och murar och frågar vad dom gör så ser den ena kort och säger "jag murar en vägg". Medan den andre ser helheten och svarar "jag  bygger en katedral". Då har man genast tagit en hel annan ställning till det projekt man ingår i och det slutgiltliga målet.
 
Och tänkt så mycket roligare och mer inspirerande det är om man ser helheten eller hjälper sig själv med en målbild. Själv har jag satt upp det sistnämnda för året. Förvisso är jag ständigt driven att få nöjda kunder och se till att alla parter får ut så mycket som möjligt av min tjänst och hjälp, och att de därmed också känner sig trygg. Det värmer alltid enormt när tack-mail landar eller en blombukett levereras till mitt skrivbord. Det har varit en otroligt stressig period och jag har inte mått helt hundra. Det som fått mig att hålla huvudet över ytan ibland är just att jag vet vad varje liten pusselbit/tegelsten kommer leda till =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0