Ännu en variation.

Här kommer en snutt på ytterligare en variation av arbetet på de diagonala slutorna som sedan går över i en sluta på medellingen. Och som ni hör är det fokus på att korta yttersidan och "öppna" innersidan för att få grabben att komma runt min innerskänkel och "klättra" framåt uppåt. Här sitter trixet precis i övergången från diagonalen in på medellinjen då han inte får galoppera iväg bara utan måste hejda sig och komma runt bogpartiet med bakdelen. Supernyttigt för mig då jag verkligen måste lära mina hjälper bli kvicka just i saxövergångarna med byte och där jag måste ha kontroll på grabbens kroppsdelar och kunna sätta framdelen före =) 
 
 

Kommentarer
Postat av: JAdressyr

Vilket bra inlägg med både en beskrivning av övningen och en film till, super!!

Svar: vad roligt att det uppskattades! Då ska jag försöka klippa ihop fler sånna =)
Patricia Lüdke

2015-01-09 @ 09:20:00
URL: http://JAdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0