Värmande och överraskande samtal

Ett värmande samtal igår från en hästägare som är otroligt noggrann med sin häst och som funderat på att låna ut den men inte riktigt känt någon att förlita sig till. Hon hade fått nys om min snart påbörjade jakt efter en ny tävlingskamrat och ville erbjuda mig att låna hennes 5-åring efter Highcruiser. Jag blir så otroligt glad över förtroendet och skulle egentligen kunna ta hem dem bara för den saken. Dock måste jag verkligen försöka hålla känslorna i styr nu. Inte alltid så lätt för mig. Vi får se, kanske tar vi en tur för att kika på den framöver men jag är rätt inställd på att köpa och inte "låna". Men vi hade ett supertrevligt timslångt samtal med flera modeller och idéer hur ett samarbete skulle kunna gå till. Behöver jag säga att det spritter i kroppen. Jag älskar mina grabbar över allt, annars skulle jag inte hålla dem på lager, och jag är så glad för allt jag fått lära och uppleva tillsammans med dem. Men en ny era är på intåg =D

 
Var ute och måttade alla innerväggar igår kväll, so far blir allt som vi planerat. Jag ritade med krita på väggar vart jag tänkt mig sadlar och träns mm. I självömkan efter att ha varit till tandläkaren och blivit av med känseln i hela jäkla underkäken av bedövningen så mös jag ner mig i soffan och ägnade slötid åt att inreda den blivande garderobsväggen. Nåt liknande skulle kunna vara lämpligt - vad tror ni? Täcken till höger, i nästa skåp blir det paddar benlindor och högst upp två lådor för "bra att ha samling", i nästa skåp blir det schabrak på det ena eller andra viset samt stövlar längst ner, skåpet till vänster blir det mer täcken och i lådorna har man hovvård, sjukvård, pälsvård, lädervård. Inflika gärna om ni har en idé! Jag vet att jag kommer tänka "just ja, jag glömde ju!" när jag väl står där och försöker mosa in all utrustning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0