Planen 2015 höll

2015 var året där fokus låg på att hålla mina äldre herrar i god form med gymnastik och roliga pass för både dem och mig. Inga tävlingar bokades helt enligt plan, även om jag var gaaaaaaalet sugen mellan varven och vännerna puffade för att vi komma ut "en gång" på banan. Men det är också skönt att känna att man kan sluta på topp och inte göra några omtag.
I jobbet la jag i en extra växel vilken jag känner att jag kommer in i 2016 med högvarv på - toppen!
Jag jobbade hårt, snålade och petade undan varenda krona jag kunde för att kunna stoppa undan pengar till den satsning som behövdes göra med en ny box, flytta sadelkammare och lägga undan för köp av en till häst. 
Början av 2015 kändes tuff och som om målet var på tok för högt satt. Under året har jag varit snubblande nära att bränna ut mig av flera anledningar men jag har också lärt känna mig själv ännu bättre och gjort en personlig resa i det hela. 
Under hösten kunde vi så starta det projekt som kändes så långt bort i januari och till årsskiftet stod den där - boxen! Vi klarade det - planen 2015 höll! 
Och sadelkammaren är även den så gott som klar, upp på väggarna ska nu bara sadel och tränshängare. Och jag tänkte mig att sadelkammaren får nog ett helt eget inlägg här på bloggen så småning om ;) 
 
Before
 
Under ombyggnad:
Väggarna började rivas, och foderkammaren fick minskas ner för att boxen skulle få korrekta mått.
:
 
Ny vägg mot foderkammaren uppreglad till nocken.
 
Hela utrymmet isolerades ordentligt precis som övriga stallet.
 
Det börjar komma på plats, massa målning kvar och boxfront.
 
 
After:
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Det blev jättefint! :)

2016-01-23 @ 17:53:35
URL: http://mylifeandbrian.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jätte fint och vilket jobb! Lite nyfiken på vart boxinredningen kommer ifrån? :)

Svar: Tack snälla, ja det blev lite mer jobb än vad vi kanske först hade räknat med.... eller tänkt oss. Men känns skönt att vi gjort allt rejält som sig bör =) Boxfronten och fönstergallrena är från Jaba och gummimattan Belmondo Classic är beställd från Expåra.
Patricia Lüdke

2016-02-20 @ 10:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0