Tårtkalas!

Wiiie! Ni har ju i omgångar fått läsa om att det varit mycket jobb ett tag. Gissa hur glad man blir då när försäljningschefen ringer och gratulerar vår bobutik till fantastiska resultat så här i början på året. Vi är tre mäklare som jobbat gärnet och lyckats bli utsedd till månadens butik. Tårta, blommor och utmärkelsen var verkligen en fantastisk klapp på axeln från högre instans. Dock är det fortfarande allra viktigast för mig att varje kund känner sig nöjd med sitt möte med mig, oavsett om det är som säljare, intressenter eller köpare. 
 
Kanske kan det vara så att detta kom tillsammans med en lite pust av medvind. För det har varit en tid där det känts lite väl slitsamt och motigt. Det har varit sjuka djur och funderingar. Det är ju inte allt för länge sedan som veterinären var ut och fixade tänderna på Fille och Spaniz men under förra veckan tyckte jag Spaniz började betee sig märkligt när han skulle äta hö.... eller, nån kväll ville han inte äta alls så länge jag var i stallet utan då stod han bara och tittade efter mig med sina stora vackra ögon. Var jag hos Fille stod han och stirrade in eller försökte trycka in hela mulen mellan gallret för en klapp och var jag i gången så stod han vid boxdörren och trampade i sitt hö. När han väl åt så tycket jag han omfördelade höet lite väl mycket och konstigt. Likt en människa utan bordsskick som tuggar med öppen mun typ. Jag funderade om han hade fått en lös tand, tappat en tand, gjort sig illa eller om det var nån foderinpackning som kunde vara problemet. Men Anna var ut igår och kunde inte hitta något av mina ideér. Hon putsade till de främre hakarna en gång till och drog av kindtänderna med rasp nån enstaka gång eftersom vi är överens om att bevara så mycket som möjligt av de tänder han har kvar vid den här åldern. Och ja kanske var det nån mm på hakarna som gjorde susen för nog tycker jag att han äter som vanligt igen nu. Skönt! Det var lite väl tidskrävande att klippa höet i decimeterlånga strån för att sedan blötlägga dem och serveras färdigskuret åt hern. Nåväl det har varit en jobbig oro i några dagar och det var skönt att allt satt där det skulle. 
 
I övrigt är det mycket i görningen och den lilla fritid som blir läggs fortfarande på gym och numer även på en hel del förberedelser. Vad för förberedelser? oh! come on..... jag är ju ett superproffs på att hålla er på halstret med mina inlägg. ;) 
 
Dags att snurra ett varv i bädden, en lång dag väntar med avslutningsvis några timmar i ridhuset och träningar med goa ekipage. Bra torsdag! =)
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0